کاشت زعفران

نحوه کاشت زعفران یا Crocus sativus یکی از با ارزش ترین گیاهان برای رشد شناخته شده است، نه تنها به دلیل عملکرد باغبانی و رنگ شگفت انگیز پاییزی، بلکه ادویه زعفران (همچنین به عنوان طلای سرخ شناخته می شود) که از آن برداشت می شود. ارزش گل Crocus sativus از وزن معادل آن در طلا بیشتر است!

قسمت زعفرانی Crocus sativus سه کلاله قرمز بلند است که از مرکز شکوفه رشد می کند. اینها را می توان با موچین از گل برداشت و سپس در ظرف دربسته نگهداری کرد. ادویه زعفران به دلیل طعم و رنگ منحصر به فرد و متمایز و همچنین استفاده های متعدد در آشپزی که اغلب در رستوران های سطح بالا استفاده می شود، ارزشمند است. گل کروکوس زعفرانی به رنگ ارغوانی زیبا و به شکل سنتی جام کروکوس است.

Crocus sativus که از نظر ارزش و طبیعت ارزشمند است، در واقع بسیار آسان است که در خانه در باغ خود رشد کنید و به شما امکان می دهد ادویه زعفران تازه خود را در پاییز برداشت کنید. زمانی که صحبت از شرایط رشد به میان می‌آید نسبتاً بی‌تحرک است، در اکثر انواع خاک (به غیر از خاک رس سنگین) رشد می‌کند و از آفتاب کامل لذت می‌برد. مانند اکثر کروکوس ها، جمع و جور و شیک است، بنابراین لازم نیست فضای زیادی برای آن داشته باشید. در حالی که به نظر خارق‌العاده می‌رسد و بهترین محصول را هنگام رشد در بخش‌های بزرگی که از مرز می‌گذرد ارائه می‌کند، اما در یک ظرف پاسیو نیز کاملاً خوشحال است.

علاوه بر این، کروکوس‌های زعفرانی کاملاً مقاوم و دائمی هستند و در طول سال‌ها طبیعی می‌شوند و گروه‌های بزرگ‌تر و چشم‌گیرتری را تشکیل می‌دهند و شاید مهم‌تر از آن، عملکرد زعفران بالاتری داشته باشند.

 

نحوه کاشت  زعفران

Crocus sativus از پیازهایی به نام بنه رشد می کند. پیاز زعفران بهتر است در ماه سپتامبر کاشته شوند، سپس چند ماه بعد گل می‌دهند و در ماه نوامبر، رنگ‌های پر جنب و جوش پاییزی را به ارمغان می‌آورند.

کروکوس‌های زعفرانی تازه کاشته شده در همان سال به نمایش گذاشته می‌شوند، اما قبل از اینکه واقعاً تأثیر و عملکرد بالایی داشته باشند، به زمان نیاز دارند تا ایجاد شوند. با گذشت سال ها، بنه ها در زیر زمین تکثیر می شوند، به تدریج طبیعی می شوند و هر سال پس از آن نمایشی بزرگتر، چشمگیرتر و کاملتر به نمایش می گذارند.

مطالعه بیشتر  طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

Crocus sativus را در هر خاک زهکشی آزاد در آفتاب کامل یا در سایه بسیار کم بکارید. شما می توانید زعفران را در بستر، حاشیه یا ظروف بکارید، اما برای بهترین نتیجه و ضخامت طبیعی، آن را در گروه های بزرگ بکارید تا این گل های ظریف تاثیر زیادی داشته باشند و محصول سخاوتمندانه ای تولید کنند.

بنه کاشت زعفران دارای انتهای نوک تیز و انتهایی گرد است. برای کاشت بنه های خود، سوراخی به عمق حدود 15 سانتی متر (8 اینچ) ایجاد کنید و یک حباب را در هر سوراخ قرار دهید که انتهای نوک تیز آن به سمت بالا باشد. بنه ها را در فاصله 10 تا 15 سانتی متری از یکدیگر قرار دهید. بعد از کاشت به آنها آب بخیسانید زیرا بنه باید به خوبی هیدراته شود تا بتواند رشد کند. بنه های شما باید بعد از یک تا دو ماه شروع به جوانه زدن کنند.

پس از گلدهی، شکوفه ها و شاخ و برگ ها را بگذارید تا به طور طبیعی از بین بروند تا بتوانند انرژی را برای نمایش سال آینده به پیاز برگردانند. سپس لامپ می تواند قبل از اجرای یک نمایش تکراری در پاییز بعد در زیر زمین بنشیند.

کاشت زعفران -

 

 

چند تا پیاز زعفران زعفران نیاز دارید؟

دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا این ادویه خوشمزه بسیار گران است و کاشت زعفران درآمد خوبی دارد – شما به حدود 150 گل نیاز دارید تا حدود 1 گرم از ادویه را به دست آورید، که اگر بخواهید آن را از مغازه ها بخرید، حدود 5 میلیون تومان به شما باز می گردد. اگرچه 1 گرم زیاد به نظر نمی رسد، اما اگر آن را فقط برای خود و خانواده خود پرورش می دهید، برای ایجاد چند غذای مجلل کافی کافی است. مهم این است که به یاد داشته باشید که در هر زمان نیازی به استفاده زیاد زعفران ندارید. تنها چند مورد از کلاله های این ادویه قوی اغلب می تواند برای طعم دادن به غذاهای مختلف از جمله دسرها و سس های خوش طعم کافی باشد.

اگر در مقیاس تجاری رشد می کنید، پیازهای زعفران را در فاصله 60 بنه در هر متر مربع بکارید و تخمین زده می شود که می توانید 6 تا 10 کیلوگرم زعفران در هر هکتار (2.5 هکتار) با ارزش خرده فروشی تا 2600 پوند برداشت کنید.

مطالعه بیشتر  خواص دارویی طلای سرخ ، زعفران

 

آبیاری گیاه زعفران

زعفران از بنه تولید مثل می کند. اولین بنه کاشته شده به پیاز “مادر” تبدیل می شود که چندین پیاز “دختری” در اطراف خود تولید می کند. سپس لامپ مادر از بین می رود و لامپ های دختر مسئول نمایش سال آینده هستند. بنه‌های Crocus sativus اگر در فصل بهار به آنها آب داده شود، راحت‌تر تکثیر می‌شوند و به آنها کمک می‌کند تا سریع‌تر طبیعی شوند و همچنین محصول بیشتری از گل‌های زعفران در فصل بعد فراهم می‌کنند.

با آبیاری پیازهای زعفران خود در بهار، به پیازهای مادر کمک می‌کنید تا پیازهای دختری قوی تولید کنند. برای بهترین نتیجه باید آبیاری را تا زمانی ادامه دهید که شاخ و برگ در اوایل تابستان زرد شود.

 

نحوه خشک کردن و نگهداری زعفران

کاشت زعفران اگر با دقت برداشت و نگهداری شود تا سالها قابل نگهداری است. کلاله‌ها باید قبل از ذخیره‌سازی کاملاً خشک شوند که انجام آن بسیار آسان است و فقط چند روز طول می‌کشد – در اینجا به این صورت است:

کلاله ها را روی حوله آشپزخانه تمیز، ورقه های بوم یا قفسه خشک کن قرار دهید و آنها را با دقت قرار دهید تا با هم تماس نداشته باشند.
به مدت 2-3 روز در جای گرم و خشک بگذارید تا کاملا خشک شود. یک گلخانه آفتابی، طاقچه یا نزدیک به رادیاتور ایده آل است.
برای نگهداری، یک گلدان یا شیشه کوچک دربسته انتخاب کنید – هرچه حرکت هوا کمتر باشد بهتر است. همچنین مطمئن شوید که ظرف کاملاً خشک باشد زیرا هر گونه رطوبت در انبار می تواند زعفران شما را خراب کند.

هنگامی که کلاله ها کاملاً خشک شدند، آنها را در یک گلدان یا شیشه کوچک دربسته قرار دهید و آنها را در یک کمد خنک و تاریک نگه دارید – یک کمد آشپزخانه معمولی ایده آل است. از قرار دادن آنها در یخچال خودداری کنید زیرا نوسانات دما هنگام استفاده می تواند باعث ایجاد تراکم در ظرف شود.

زعفران در بارداری یکی از مهم ترین ادویه ها است و کمک بسیار زیادی

خرید زعفران از روستامون

فروشگاه روستامون از قدیمی ترین فورگاه ها برای خرید زعفران قائنات است که در بهترین کیفیت این محصول را برای شما عرضه میکند.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس