مصرف کره بادام زمینی دربدنسازی

کره بادام زمینی در بدنسازی می تواند یک غذای اصلی در رژیم غذایی بسیاری از بدنسازان باشد. اگرچه این ماده مغذی متراکم و مملو از چربی ها و پروتئین های سالم است، اما کالری زیادی نیز دارد. مقدار کره بادام زمینی که باید بخورید به عوامل مختلفی مانند اهداف و سطح فعلی عملکرد شما بستگی دارد که در این مقاله به موارد زیر می پردازیم

کره بادام زمینی در بدنسازی

فواید کره بادام زمینی در بدنسازی

برای سالم ماندن و تمرین در سطح بالا، بدنسازان نیاز به رژیم غذایی غنی از مواد مغذی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی دارند. کره بادام زمینی در بدنسازی باعث ایجاد منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد در خون کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

بدنسازان باید به ازای هر پوند وزن بدن حدود 0.5 گرم چربی بخورند که حدود یک سوم آن باید چربی تک غیراشباع باشد. کره بادام زمینی در بدنسازی حاوی حدود 35 گرم چربی تک غیراشباع در هر 100 گرم است، بنابراین دو قاشق غذاخوری انباشته برای بدنسازان 200 پوندی مقدار چربی تک غیراشباع روزانه اش را تامین می کند.

تنظیم مقدار مصرف کره بادام زمینی

مصرف کره بادام زمینی باید با توجه به نیازهای انرژی و پروتئینی بدنسازان تنظیم شود.
و اینکه چه مقدار کره بادام زمینی در بدنسازی می خورید تا حد زیادی به این بستگی دارد که به آن علاقه دارید یا نه و چربی و کالری را در یک رژیم غذایی متعادل قرار دهید که مجموعه ای از غذاهای مغذی دیگر از جمله غلات کامل، سبزیجات برگ دار و سایر سبزیجات را فراهم می کند. و میوه های تازه یا منجمد.
اگر کره بادام زمینی را دوست ندارید و از منابع دیگر مانند گوشت بدون چربی، ماهی، لبنیات و آجیل درختی، مقدار زیادی چربی و پروتئین دریافت می کنید، اصلا نیازی به خوردن آن ندارید.
ولی اگر به آن علاقه دارید ، می تواند تامین کننده مناسبی برای اضافه کردن کالری در دوره حجم در بدنسازی باشد.

چه زمانی باید کره بادام زمینی بخورم؟

گنجاندن یک غذای غنی از مواد مغذی مانند کره بادام زمینی در بدنسازی ممکن است یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد. این می تواند به شما کمک کند تا ماهیچه های خود را تغذیه کنید و رشد عضلانی خود را تقویت کنید . مخلوط کره بادام زمینی را در یک شیک پروتئینی صبحگاهی در نظر بگیرید تا روز را شروع کنید یا با پخش مقداری کره بادام زمینی روی کیک برنجی، هوس های بعد از ظهر را کاهش دهید.
خوب است از کره بادام زمینی به عنوان یک وعده غذایی یا میان وعده قبل از تمرین خودداری کنید. کره بادام زمینی سرشار از چربی است و خوردن آن قبل از تمرین باعث تاخیر در هضم غذا می شود. این به این دلیل است که بدن برای هضم چربی بیشتر طول می کشد. مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی قبل از ورزش ممکن است منجر به احساس سستی و کندی مشتریان شما شود.

کره بادام زمینی برای یک وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین نیز بهترین نیست. مهمترین چیز بعد از تمرین سوخت رسانی سریع بدن است. محتوای چربی بالای کره بادام زمینی در بدنسازی باعث می شود که بدن برای هضم درست همه چیز، اضافه کار کند. علاوه بر این، پروتئین نسبتاً پایین‌تری در مقایسه با سایر گزینه‌های پر پروتئین مانند پنیر دلمه یا شیک پروتئینی دارد. میان وعده های بعد از تمرین باید دارای پروتئین بالا و کربوهیدرات های سریع هضم شوند.

مطالعه بیشتر  مزایا و معایب بادام زمینی

پروتئین موجود در کره بادام زمینی

پروتئین برای بدنسازان بسیار مهم است زیرا به ساخت و ترمیم فیبرهای عضلانی کمک می کند و در حمل مواد مغذی در بدن نقش دارد. توصیه کلی برای کسانی که به دنبال عضله سازی هستند، مصرف 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن است، اگرچه بسیاری از بدنسازان تا 2.5 گرم در هر پوند از وزن بدن خود مصرف می کنند.پس کره بادام زمینی در بدنسازی تاثیر زیادی را دارد.
کره بادام زمینی در بدنسازی حاوی حدود 22 گرم پروتئین در هر 100 گرم است که فقط کمی کمتر از پروتئین گوشت مرغ یا گاو است. با این حال، از آنجایی که کره بادام زمینی کالری متراکم است، نباید از آن به عنوان منبع اصلی پروتئین خود استفاده کنید و در عوض سعی کنید از انواع پروتئین ها و چربی های سالم استفاده کنید. اضافه کردن یک تا دو قاشق غذاخوری به یک وعده غذایی به افزایش مصرف پروتئین شما بدون افزودن کالری زیاد کمک می کند.
آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین هستند. آنها به ترمیم بافت ماهیچه ای بعد از ورزش کمک می کنند. مصرف یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند به افزایش هیپرتروفی عضلانی کمک کند. کره بادام زمینی در بدنسازی در هر 2 قاشق غذاخوری 8 گرم پروتئین دارد. در حالی که کره بادام زمینی در مقایسه با سایر گزینه های غذایی کامل، پروتئینی متراکم نیست، می تواند افزودنی عالی همراه با سایر منابع با پروتئین بالا مانند پنیر دلمه و پودر پروتئین آب پنیر باشد.

ویتامین های موجود در کره بادام زمینی

ویتامین ها و مواد معدنی
کره بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله:
فولات یک نوع ویتامین B محلول در آب است. در تشکیل گلبول های قرمز خون مهم است و برای رشد و عملکرد سلول های سالم حیاتی است. فولات همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر رشد عضلات اسکلتی داشته باشد.
همچنین وجود ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که نقش حیاتی در ترمیم غشای پلاسمایی سلول ها دارد. ماهیچه ها یک فرآیند پارگی و ترمیم طبیعی را تجربه می کنند. ویتامین E به حمایت از این فرآیند طبیعی برای تقویت عضله سازی سالم کمک می کند. بدون ویتامین E کافی، غشای پلاسمایی سلول‌های عضلانی نمی‌تواند به درستی بهبود یابد و رشد عضلانی رخ نخواهد داد.

اما منیزیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن است. در بیش از 600 واکنش سلولی شرکت دارد. منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به آرامش عضلات کمک می کند. سطوح پایین منیزیم ممکن است منجر به گرفتگی یا اسپاسم عضلانی شود. مصرف منیزیم می تواند به بهبودی مشتری شما کمک کند و از اهداف عضله سازی آنها حمایت کند.
و آهن یک ماده معدنی مهم در بدن است. بدون آهن کافی، گلبول های قرمز نمی توانند اکسیژن کافی را به ماهیچه ها و بافت هایی که به آن نیاز دارند، برسانند. مصرف مقادیر کافی آهن به تامین اکسیژن کافی برای ماهیچه های در حال کار در حین ورزش کمک می کند.
می رسیم به روی که یک ماده معدنی کمیاب است که در بدن ذخیره نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی مصرف شود. این ماده معدنی مهمی است که به سنتز پروتئین ماهیچه کمک می کند، فرآیندی که در آن پروتئین مصرف شده بخشی از ماهیچه ها می شود. روی همچنین در حمایت از عملکرد فاکتور رشد شبه انسولین، هورمونی که پس از ورزش ترشح می‌شود و باعث رشد عضلات می‌شود، حیاتی است.

مطالعه بیشتر  کره بادام زمینی جزو کدام گروه غذایی است ؟

نتیجه گیری

کره بادام زمینی در بدنسازی می‌تواند به عنوان یکی از مواد غذایی مفید برای بدنسازان محسوب شود، اما مصرف آن باید با اندازه‌گیری دقیق و توجه به نیازهای بدن و همچنین واکنش‌های بدنی انجام شود. با توجه به راهنمایی‌های مطرح شده و مشورت با متخصصان تغذیه، می‌توانید از فواید مصرف کره بادام زمینی در دوره بدنسازی بهره‌مند شوید.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس