تهیه کره بادام زمینی خانگی یک پروسه بشدت جالب و دغدغه مهمی است که امروزه برای کسانی که مصرف کره بادام زمینی بالایی دارند مهم است و در تلاشند تا به یک دستور پخت همیشگی و عالی برای ساخت کره بادام زمینی مورد پسند خودشان پیدا کنند.

اما مواردی که در این مقاله می خوانیم :

  • مقدمه
    انتخاب دستگاه مناسب
    آماده کردن بادام زمینی
  • تفت دادن بادام زمینی
    خرد شدن و تبدیل به کره
    اضافه کردن چاشنی
    نتیجه گیری نهایی
تهیه کره بادام زمینی خانگی

مقدمه

کره بادام زمینی ماده ای با جنس خمیر طور و با جنسی خمیری است که همانطور که در بالات گفتم میان وعده ای بشدت مناسب و دارای پروتئین های بشدت فراوان و مواد مغذی است که جدای از این ها دارای طعمی بشدت خوشمزه و عالی بوده است .
ما در ای مقاله به تهیه کرده بادام زمینی خانگی و مراحل آن خواهیم پرداخت و سعی میکنیم که سوالات شمارا کامل برطرف کنیم و رسپی مناسبی برای تهیه یک کره بادام زمینی خوب و همانند موارد موجود در بازار در اختیار شما قرار دهیم.
اما تهیه کره بادام زمینی خانگی به همان آسانی که فکر میکنیم نیست ، تصور ما اکثر این است که بادام زمینی را درون مخلوط کن میریزیم و کره بادام زمینی ما اماده است اما نه و به همین راحتی که فکر میکنیم نیست.

آماده سازی کره بادام زمینی به چند نکته بستگی دارد که مهم ترین نکته در تهیه آن ، خرید بادام زمینی مناسب است که تاثیر زیادی در مزه و طعم کره نهایی شما دارد، توصیه میکنیم که در زمان خرید بادام زمینی تازه باشد و اثری از رطوبت و ماندگی در ان وجود نداشته باشد .

انتخاب دستگاه مناسب

برای خورد کردن بادام زمینی ها و به طور کامل تبدیل بافت بادام زمینی به خمیری نیازمند یک دستگاه بشدت قوی و مناسب است که آن دستگاه خوردکن یا میکسر باید مشخصات مناسبی داشته باشد .
پس برای تهیه یک کره بادام زمینی مناسب باید دستگاهی که از آن استفاده میکنیم ( غذاساز ، خورد کن یا … ) از قدرت مناسبی برخوردار باشد و از سرعت بالایی برخوردار است یا خیر و همچنین مهم است که فضا و حجم آن برای خورد کردن بادام زمینی ها مناسب باشد.

مطالعه بیشتر  کره بادام زمینی جزو کدام گروه غذایی است ؟

آماده کردن بادام زمینی

اما اینجا باید بیان کرد که برای تهیه کره بادام زمینی خانگی می توانید هرگونه بادام زمینی را انتخاب کنید اما هماطور که در بالا اشاره کردم بهتر است که بادام زمینی انتخابی شما تازه باشد و ماندگاری آن کمتر باشد که نتیجه نهایی و طعم نهایی لذیذ باشد .
اما نکته قابل اهمیت این است که شما می توانید در کنار بادام زمینی هر کدام از تنقلاتی که در دسته بندی آجیل ها قرار دارد را برای طعم جدید به کره بادام زمینی خود اضافه کنید .
نکته دیگر این است که حتما برای درست کردن کره بادام زمینی باید بادام زمینی شما بدون پوست بوده باشد و بدون نمک باشد تا طعم نهایی کره بادام زمینی باب میل شما آماده شود.
و همچنین تهیه کره های آجیل های دیگر همانند کره بادام زمینی است که می توانید به راحتی آن را درست کنید.

تفت دادن بادام زمینی

مرحله بعدی در تهیه کره بادام زمینی خانگی ، تفت دادن بادام زمینی است .
اولین کاری که قبل از مخلوط کردن و خورد کردن کره بادام زمینی باید انجام دهیم این است که بادام زمینی را برشته کنیم .
با توجه به مقدار بادام زمینی که تفت می دهیم ( به عنوان مثال 2 فنجان بادام زمینی 1 فنجان کره بادام زمینی ) به ما تحویل می دهد . اما اندازه نهایی به انتخاب شماست و نیاز نیست که حساسیت زیادی به خرج دهید اما به یاد داشته باشید که زیاده روی نکنید.

برای تفت دادن بادام ها، یک ماهیتابه بزرگ و خشک را روی حرارت متوسط گرم کنید و آجیل ها را در تابه پهن کنید. تفت دادن بادام زمینی نه تنها طعمی عمیق و آجیلی به ارمغان می‌آورد، بلکه به استخراج برخی از روغن‌های آن‌ها کمک می‌کند، که در زمان ترکیب کردن آنها مفید است. بعد از حدود 5 تا 8 دقیقه (هم زدن مرتب)، بادام زمینی ها باید معطر شده و رنگ قهوه ای طلایی به خود بگیرند و درخشندگی لطیفی داشته باشند. وقتی روغنی و برشته شدند، ادامه دهید و آنها را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید.

تهیه کره بادام زمینی خانگی

خرد شدن و تبدیل به کره

در این قسمت کار خاصی برای انجام دادن نیست ، چون مجبور نیستیم کاری انجام دهیم پس ، به سادگی دستگاه خود را به مدت 5 دقیقه یا بیشتر بگذارید و تماشا کنید که بادام زمینی مابه یک کره تبدیل می شود.

در مرحله اول آنها در شنی و شکننده می شوند، اما بعد به تدریج به هم می چسبند ، تا اینکه در نهایت خودشان را به یک کره خامه ای تبدیل می کنند.
توجه کنید که مدت زمان این عملیات بستگی به دستگاه غذاساز یا مخلوط کن شما دارد که توصیه می شود اگر پیشرفتی مشاهده نکردید همچنان صبوری کنید تا نتیجه حاصل شود.

مطالعه بیشتر  مقایسه کره بادام زمینی و درختی

اضافه کردن چاشنی

حال که مواد را از دستگاه خارج کردید یک کره بادام زمینی خالص دارید اما می توانید با توجه به سلیقه و طبع غذایی خود به آن مقداری چاشنی اضافه کنید و طعم آن را خوشمزه تر و یا آن را تغیر دهید.
راه های خوشمزه شدناین کره بادام زمینی بشدت زیاد است ، به عنوان مثال ی توانید شیرین کننده مورد علاقه خود را اضافه کنید که آن شیرین کننده می تواند عسل ، شیره انگور ، شربت افرا یا شکر باشد و یا می توانید برای گرم تر شدن طبع آن مقداری دارچین یا هل یا زنجبیل به آن اضافه کنید.

حتی اگر عاشق قهوه هستید ، مقداری پودر اسپرسو به آن اضافه کنید تا طعمی خوش داشته باشد یا اگر عاشق شکلات هستید ، چند قاشق چای خوری به آن پود کاکائو ممکن است برای شما خوش آیند باشد . اما این اتمام ماجرا نیست شما همچنان می توانید یک قاشق چای خوری وانیل برای دادن طعم وانیلی به کره بادام زمینی اضافه کنید .

اما هرچه افزودنی های بیشتری اضافه کنید ممکن است بافت کره بادام زمینی شما از حالت خامه ای بیوفتد پس چاره این است که مقداری روغن به آن اضافه کنید تا رقیق شده و بافت خامه ای خود را بدست آورد.
این روغن می توانید روغن گردو یا روغن گل آفتابگردان باشد .

نتیجه گیری

برای تهیه بادام زمینی خانگی نیاز نیست که خود را زیاد اذیت کنید ، همانطور که در بالاتر گفتم نیازمند کمی وقت و حوصله و همچنین خلاقیت است که با توجه با میزان علاقه شما به بادام زمینی و یا کره بادام زمینی آن کره بادام زمینی طعم و مزه مورد پسند شمارا دریافت میکند.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس