خواص بادام زمینی

خواص بادام زمینی از مهم ترین گیاهان روغنی در جهان است . دانه های آن منبعی غنی از روغن خوراکی حدود 43 تا 55 درصد و پروتئین 25 تا 28 درصد هستند .امروزه بادام زمینی بیشتر از قبل در صنعت غذایی تاثیر دارد و استفاده بیشتری نسبت به قبل دارد.
در این مقاله به طور کامل به خواص بادام زمینی میپردازیم :

  • مقدمه
  • منابع و ارزش های غذایی
    تاثیر بادام زمینی در رژیم غذایی
    تاثیر بادام زمینی در ورزش و ذهن
    سرو و انتخاب بادام زمینی
    نتیجه گیری

مقدمه

بادام زمینی که معمولاً بادام زمینی یا بادام نامیده می شود، منبعی غنی از پروتئین و در عین منبعی از فیبر است. طعم آنها بدون فرآوری عالی است و حتی به شکل کره بادام زمینی بهتر است.

آنها ابتدا در برزیل ظاهر شدند، اما به سرعت در سراسر جهان شناخته شدند. تعداد کمی از مردم می دانند که بادام زمینی در واقع آجیل نیست، بلکه حبوبات است. آنها نه تنها طعم لذیذ، بلکه تعدادی خواص تغذیه ای نیز دارند. بادام زمینی و محصولات به دست آمده از آن منابع خوبی برای سلامتی است که مهم ترین آنها کره بادام زمینی است.

خواص بادام زمینی

منابع و ارزش های غذایی

بادام زمینی دارای محتوای مواد مغذی متراکم، حاوی پروتئین، چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها (مانند ویتامین E، نیاسین، فولات و تیامین) و مواد معدنی (از جمله منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است).
بادام زمینی عمدتاً حاوی چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که به عنوان چربی های سالم برای قلب در نظر گرفته می شود که در صورت مصرف متعادل می تواند به کاهش سطح کلسترول بد کمک کند.
و بادام زمینی منبع خوبی از فیبر رژیمی است که به هضم غذا کمک می کند و به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می کند.
از جمله بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی از جمله رسوراترول، فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است که به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.
در بخش تراکم کالری بادام زمینی در حالی که مغذی است، کالری نیز دارد، بنابراین کنترل وعده غذایی اهمیت دارد، به ویژه برای افرادی که مراقب کالری دریافتی خود هستند.
به غیر از خواص بادام زمینی یکی از شایع ترین آلرژن های غذایی است و آلرژی به بادام زمینی می تواند باعث واکنش های شدید در برخی افراد شود. اگر شما یا کسی که می شناسید به بادام زمینی حساسیت دارید، هنگام مصرف بادام زمینی یا محصولات حاوی بادام زمینی باید احتیاط کنید.

مطالعه بیشتر  عسل در بارداری

تاثیر بادام زمینی در رژیم غذایی

بر خلاف ظاهر، بادام زمینی ارگانیک در رژیم لاغری مجاز است. اول از همه بادام زمینی ها سیر می کنند، بنابراین پس از خوردن آنها، معمولاً دیگر نیازی نیست به سراغ میان وعده های اضافی برویم.
آنها همچنین تأثیر مثبتی بر متابولیسم دارند زیرا چربی موجود در آنها در بدن جمع نمی شود، بلکه به سرعت سوزانده می شود. علاوه بر این، بادام زمینی فیبر زیادی نیز دارد که به طور قابل توجهی بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.
فقط باید به یاد داشته باشید که آنها را تا حد امکان کاملاً بجوید، زیرا در این زمان است که آنها بهترین ها را جذب می کنند.

تاثیر بادام زمینی در ورزش و ذهن

بادام زمینی بو داده ، هم طبیعی و هم برشته شده، و همچنین کره بادام زمینی به دست آمده از آن، غذاهایی هستند که برای ورزشکاران و همه کسانی که به طور منظم تمرین می کنند توصیه می شود.
پروتئین های موجود در آنها بلوک های ساختمانی برای استخوان ها هستند و همچنین برای ساخت توده عضلانی مفید هستند. بادام زمینی نیز باید در منوی افرادی که به طور روزانه از نظر ذهنی کار می کنند، گنجانده شود، زیرا ویتامین B3، منیزیم و اسیدهای چرب موجود در این آجیل ها و خواص بادام زمینی بر عملکرد مغز و سیستم عصبی تاثیر می گذارد.

خواص بادام زمینی

سرو و انتخاب بادام زمینی

بادام زمینی و فرآورده های تهیه شده از آن منبعی از مواد با ارزش برای سلامتی هستند، اما به شرطی که حاوی افزودنی های مصنوعی، روغن پالم و شکر سفید نباشد.
اگر قصد خرید یک کره بادام زمینی خوب را دارید، خوب است از قبل بررسی کنید که آیا از آجیل خام یا بو داده درست شده است.
اولی تحت عملیات حرارتی قرار نگرفته و نسبت به بادام زمینی بوداده دارای خواص آلرژی زایی کمتری است. از سوی دیگر، بادام زمینی با پوست برشته نیز فواید خاص خود را دارد. آنها منبعی از پروتئین به راحتی قابل هضم، چربی های سالم، چند غیراشباع و ویتامین ها به ویژه B3 هستند. این یک پیشنهاد ایده آل برای همه کسانی است که در عجله و استرس مداوم زندگی می کنند و در عین حال به حفظ تندرستی و مراقبت از اندام خود اهمیت می دهند.

مطالعه بیشتر  بادام زمینی برای لاغری

نتیجه

همچنین، در بحث خواص بادام زمینی ممکن است موارد دیگری نیز داشته باشد، اما قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به‌ویژه اگر به دنبال رژیم خاصی برای بیماری‌های خاص هستید.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس